آموزش فروش محصول در اینستاگرام 2024-07-13
آموزش فروش در اینستاگرام 11 فن برای افزایش فروش پرتال
در مقاله آموزش فروش محصول در اینستاگرام قصد داریم به راه و روشهای ایجاد فروش، نحوه فروش و پیدا کردن مشتری در این رسانه اجتماعی بپردازیم. انتخاب محصول برای فروش در اینستاگرام، استراتژی شما در تولید محتوا و جذب مخاطب را تعیین میکند، پس در انتخاب آن دقت بالایی داشته باشید. اگر هیچگزینهای مدنظرتان نیست، به محصولات ترند که وینینگ ترکر آنها را معرفی میکند نگاه کنید. اگر وارد حوزهای شوید که رقبای کمتر و ضعیفتری دارد، احتمال موفقیتتان بیشتر است.
منظور این است که شرایط برای فروش و فروختن جنس و کالا در اینستاگرام مهیا است. اما درنظر داشته باشید که شما با راهاندازی یک صفحه در اینستاگرام برای فروش محصول، کسب و کار اینترنتی یا فروشگاه اینترنتی بهمعنای واقعی راهاندازی نکردهاید. نکته مهمی که در آموزش فروش محصول در اینستاگرام نباید فراموش کرد این است که یک فروشگاه ساز میتواند فروشگاه شما را معتبرتر و خرید را برای فالوور راحتتر کند. اکانت اینستاگرام خود را در ابتدا به حالت بیزینس درآورید چون تعداد افراد بیشتری پیج شما را خواهند دید و بالطبع باعث افزایش فروش محصول در اینستاگرام میشود. یکی از محدودیت های اینستاگرام، عدم امکان قرار دادن لینک های قابل کلیک در پست ها است. با این حال، شما می توانید از بخش بیو برای افزودن لینک به سایت یا صفحات دیگر استفاده کنید.
این تقویم به انتشار محتوای شما نظم میدهد که یکی از معیارهای مهم اینستاگرام برای ارتقای پیچ شما است. اگر با نظمی مشخص و برای مدت طولانی پست منتشر کنید، احتمال اینکه اینستاگرام محتوای شما را به مخاطبان بیشتری نمایش دهد و به اصطلاح آن را وارد اکسپلور کند، بیشتر خواهد شد. آموزش ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام، به شما کمک میکند تا بهترین و کارامدترین تقویم را برای آمادهسازی و انتشار محتوای آنلاینشاپ خود در اینستاگرام تنظیم کنید. یکی از مهم در آموزش فروش در اینستاگرام، تبدیل حساب شخصی اینستاگرام به حساب تجاری است. این تغییر نه تنها امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد، بلکه به بهبود تعامل با مخاطبان و افزایش فروش کمک شایانی می کند.
این تعامل نه تنها باعث افزایش رضایت مشتریان می شود، بلکه به بهبود تصویر برند شما نیز کمک می کند. به عنوان مثال، اگر در زمینه فروش محصولات آرایشی فعالیت می کنید، می توانید از عبارتی مانند «فروش محصولات آرایشی برند فلان» استفاده کنید. این کار نه تنها به کاربران کمک می کند تا حوزه فعالیت شما را بهتر درک کنند، بلکه شانس دیده شدن صفحه شما را در جستجوها افزایش می دهد. اگر می خواهید یک کسب و کار جدیدی به راه بیاندازید، توصیه ما این است که از ابزار هایی مانند اینستاگرام در شروع کار خود استفاده کنید. تبلیغات در اینستاگرام نقش بسیار مهمی در افزایش فروش ایفا میکند. با استفاده از انواع مختلف تبلیغات میتوانید محصولات خود را به مخاطبان بیشتری نمایش دهید و آنها را به خرید ترغیب کنید.
این ابزارها به شما کمک می کنند تا کسب و کار خود را به طور حرفه ای مدیریت کرده و به اهداف تجاری خود دست یابید. یکی از روش های رایج تامین کالا که در آموزش فروش در اینستاگرام بر آن تاکید می شود، خرید مستقیم از بازار و نگهداری آن ها برای فروش است. این روش می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد؛ اما نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد. در فروشگاه های آنلاین اکسسوری، زیورآلاتی مانند بدلیجات و آویز ساعت را نیز به فروش برسانید. این محصولات برای تمامی سنین جذابیت دارند و به همین دلیل، اکسسوری ها از جمله محصولات پرفروش در اینستاگرام به شمار می آیند. به طور کلی، خرید پیج اینستاگرام می تواند راهی عالی برای افزایش فروش باشد، اما مهم است که قبل از تصمیمگیری، مزایا و معایب را به دقت بسنجید.
با این حال، استفاده از این ابزار به سادگی امکان پذیر نیست و چالش های خاصی را به همراه دارد که باید به آن ها توجه کرد. راه های زیادی برای افزایش فروش اینستاگرام وجود دارد و نمیتوانید با تنها یک روش موفق شوید. برای این کار باید یک استراتژی محتوایی مناسب داشته باشید، مرتب محتوا منتشر کنید، هشتگهای درست به کار ببرید و در مکالمه با مخاطبان خوش اخلاق باشید. یعنی یک اسم و آیدی مناسب انتخاب کنید و لوگوی برندتان را به عنوان تصویر پروفایل قرار بدهید. اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یکی از راههای بازاریابی شناخته میشود که بهویژه در سالهای اخیر رشد و گسترش چشمگیری داشته است.
باید رقبای اصلی خود را شناسایی کنید، نقاط ضعف آنها را شناسایی کنید و آنها را به نقطه قوت خود تبدیل کنید. بااینحال حساب بیزینس امکانات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد، بنابراین توصیه میکنیم حتما از آن استفاده کنید. البته این چالشها را نمیتوان نیمه خالی لیوان دانست؛ چون شناخت چالشها و راهحل آنها، برگ برنده شما نسبت به رقبا خواهد بود. در ادامه با راهحلهای هر چالش نیز آشنا خواهید شد؛ توصیه میکنیم به این راهحلها اکتفا نکنید و از خلاقیت خود نیز کمک بگیرید. به محض دریافت سفارش، کالا را از تامین کننده می خرید و برای مشتری ارسال خواهید کرد. این روش ریسک بالایی دارد؛ زیرا ممکن است موجودی کالا در بازار تغییر کرده و شما نتوانید آن را تامین کنید.
تصاویر و ویدیوهای جذاب ستون اصلی محتوای اینستاگرامی هستند. نورپردازی مناسب، زاویههای خلاقانه و پسزمینههای ساده و مرتب، میتوانند تاثیرگذاری محتوای شما را افزایش دهند. عواملی مانند حاشیه سود، رقابت در بازار و سهولت در ارسال و بستهبندی هم در این انتخاب موثر هستند. برخی از محصولات پرطرفدار در اینستاگرام شامل پوشاک، لوازم آرایشی، اکسسوری، محصولات دستساز و محصولات غذایی سالم هستند. سلامبله میتونید این کار رو کنید و قیمت نذارید برای محصولات و به جای اون فرم استعلام قیمت قرار بدید.
اگر بهدنبال راهی برای ارتقای کسبوکار خود در اینستاگرام هستید، میتوانید فرم مشاوره با متخصصان جریان را پر کنید. با پر کردن این فرم، متخصصان جریان به شما کمک میکنند تا بهترین استراتژی تبلیغاتی را برای کسبوکار خود انتخاب کنید. با استفاده از ابزارهای تعاملی استوری، مانند نظرسنجی یا سوالوجواب، مشارکت بیشتری ایجاد کنید. همچنین، لایوهای معرفی محصول میتوانند به شما کمک کنند تا به پرسش مخاطبان پاسخ دهید و آنها را برای خرید تشویق کنید. با کمک فروشگاه ساز پرتال، در کمتر از یک ساعت و بهسادگی ساخت همان پیج اینستاگرام، سایت فروشگاهیتان را راهاندازی کنید. پس برای حفظ مشتریان فعلی و تبدیل مشتریان جدید، روی برقراری ارتباط با آنها وقت بگذارید.
در مرحله بعد، باید دسته بندی مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کنید. این دسته بندی ها شامل مواردی مانند وبلاگ شخصی، محصولات/خدمات، هنر، نوازنده/گروه موسیقی، خرید و خرده فروشی، سلامتی/زیبایی، و فروشگاه هستند. انتخاب دسته بندی مناسب به مخاطبان کمک می کند تا به راحتی کسب و کار شما را شناسایی کنند. پس از انتخاب گزینه Business، صفحه ای نمایش داده می شود که شما را با ویژگی های حساب تجاری آشنا می کند. این ویژگی ها شامل افزودن دکمه های تماس، نمایش اطلاعات تماس، و امکان اجرای تبلیغات است. این ابزارها به شما کمک می کنند تا ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کرده و مشتریان بیشتری جذب کنید.
این ارتباط باعث میشود که فروش بیشتری بکنید و فالوئر تبدیل به طرفدار شما بشود. برای مثال از طریق فیلمها، ترافیک وبسایت و بلاگ خود را بالا ببرید. مخاطب را ترغیب به خرید یا تعامل کرده و یا آنها را برای خرید تشویق کنید. لایک کردن، نوشتن کامنت و فالو کردن اولین روش برای برگزاری مسابقه است. به این ترتیب میتوانید از میان مخاطبانی که این کارها را انجام میدهند قرعهکشی کرده و یک یا چند نفر را به عنوان برنده انتخاب کنید. چرا باید به فالوور خاصی رسید تا شروع کرد؟ شروع کنید به تولید محتوا و بعد باید انتظار افزایش تعداد فالوورها داشته باشید.
در این صورت، بهتر است در توضیحات محصول، به این نکته اشاره شود تا مشتریان انتظارات خود را بر اساس آن تنظیم کنند. ـ هزینه استفاده از پیچی که خریدهاید میتواند به سرعت افزایش یابد. شما باید هزینه تبلیغات و سایر هزینههای مرتبط با پلتفرم را در نظر بگیرید. ـ پس از تغییر، میتوانید جزئیات را به پروفایل خود اضافه کنید (مانند اطلاعات تماس و دسته کسب و کار).
همانطور که میدانید، ماهیت اصلی رسانه اجتماعی اینستاگرام عکس و تصویر است. و کاربران از این طریق به محتوا صفحه شما ارتباط برقرار میکنند. حالت اولین در واقع سادهترین و مرسومترین روش فروش محصول در اینستاگرام است. شما با راهاندازی و ساخت یک صفحه و سپس با تبدیل کردن آن به حالت تجاری میتوانید، محصولات خود را در صفحه قرار دهید.
بایو همان توضیحات کوتاهیست که پایین عکس پروفایلتان نمایش داده میشود و مثل ویترین فروشگاه شما عمل میکند. برخورد مناسب، صبورانه و با حوصله، مهمترین ملاک برای افزایش فروش در اینستاگرام است. زمانی که مخاطبان تجربه خرید لذتبخشی از برند شما داشته باشند، مجددا به سوی شما برمیگردند. این روند باعث میشود که رفتهرفته به مخاطبان وفادار شما تبدیل شوند. قابلیت فروشگاه اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا در اکانت بیزینسی خود، کاتالوگی از محصولاتتان را ایجاد کنید.
شما می توانید محصولات را از فروشگاه های آنلاین دیگر بخرید و پس از دریافت سفارش، آن ها را برای مشتریان ارسال کنید. در این روش آموزش فروش در اینستاگرام شما بدون نیاز به نگهداری موجودی، کالاها را به فروش برسانید. مهمترین قسمت شروع آموزش فروش در اینستاگرام انتخاب محصول است. باید محصولی را در نظر بگیرید که بازار مناسبی برای فروش داشته باشد.
این افراد، که معمولاً بهعنوان اینفلوئنسر شناخته میشوند، دارای دنبالکنندگانی هستند که به نظرات و توصیههای آنها اعتماد دارند. این روش به دلیل ماهیت شخصی، معتبر و تعاملیاش، میتواند تأثیر قابلتوجهی بر نرخ تبدیل (Conversion Rate) و افزایش فروش داشته باشد. یکی از مهمترین روشهای فروش در اینستاگرام ، استفاده از تبلیغات است. اینستاگرام گزینههای متنوعی را پیش رویتان قرار میدهد که میتوانید هر کدام را براساس نیاز، بودجه و استراتژی محتوای خود انتخاب کنید. این پلتفرم، محیط بسیار مناسبی برای ایجاد انواع کمپینهای تبلیغاتی است.
ـ از Instagram Insights برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فالوورها و پست های با عملکرد خوب استفاده کنید. میتوانید جلوه های سرگرم کننده، متن و سایر عناصر خلاقانه را به ریل خود اضافه کنید. وقتی کارتان تمام شد، میتوانید ریل خود را با فالوورها یا در استوری خود به اشتراک بگذارید. سپس، موسیقی مورد نظر خود را از آرشیو اینستاگرام انتخاب کنید یا صدای خود را آپلود کنید. هنگامی که موسیقی را در اختیار دارید، می توانید ویدیوی خود را ضبط و ویرایش کنید. مطمئن شوید که لینک درست کار میکند و خودتان به روی آن کلیک کنید.
یعنی با ساخت فروشگاه اینترنتی و پیاده کردن یک سیستم فروشگاهساز، بر روی اینترنت محصولات خود را به فروش گذاشتهاید. حال برای افزایش فروش و یا معرفی کالاها به افراد بیشتر، یک صفحه اینستاگرام هم راهاندازی کردهاید. چند عکس باکیفیت که تار و با نور بد نیستند، از محصول خود پست کنید. چرا که جلب توجه کاربران اینستاگرام به محصول شما سختترین بخش فروش در این شبکه اجتماعی خواهد بود.
در این مقاله، به بررسی مراحل و استراتژیهای موثر در فروش محصول در اینستاگرام خواهیم پرداخت. در دنیای تجارت، به روزرسانی قیمت ها و موجودی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینستاگرام، این کار ممکن است به دلیل تعداد زیاد پست ها و نیاز به ویرایش مداوم، دشوار باشد. اما در وب سایت، به روزرسانی اطلاعات به سادگی و با سرعت انجام می شود. این ویژگی به کسب و کارها کمک می کند تا همیشه اطلاعات دقیقی از قیمت ها و موجودی محصولات خود ارائه دهند.
پروفایل صفحه اینستاگرام شما، مانند ویترین و دکور مغازه یا فروشگاه شماست. مشتری در همان 3 یا 4 ثانیۀ اول تصمیم میگیرد که شما را دنبال کند یا نکند. خلاصه اینکه، باید توجه و اعتماد مخاطب را در همان اولین لحظه، جذب کنید.
خرید پیج اینستاگرام می تواند راهی عالی برای فروش در اینستاگرام باشد، اما می تواند یک شمشیر دولبه نیز باشد. با انتخاب محصولی که هم با سلیقه شما سازگار و هم پتانسیل فروش بالایی در اینستاگرام داشته باشد، میتوانید به موفقیت در فروش محصول در اینستاگرام دست پیدا کنید. نگران سختی کار با سایت و مشکلات آن نباشید، چون پرتال به شما پشتیبانی رایگان و شبانه روزی ارائه میکند. هر مشکلی که در سایتتان ایجاد شود یا هر تغییری که نیاز داشته باشید، تیم پشتیبانی پرتال آن را برای شما انجام خواهد داد. برای افزایش فروش در هر بستری از جمله اینستاگرام، به احتمال زیاد به تبلیغ نیاز پیدا میکنیم.
به عنوان مثال، اگر در حوزه عکاسی فعالیت می کنید، تصویر پروفایل شما باید به گونه ای باشد که حوزه کاری شما را به وضوح نشان دهد. این امر به کاربران کمک می کند تا بدون نیاز به بررسی محتوا، متوجه موضوع صفحه شما شوند. یکی از مزایای حساب تجاری اینستاگرام، امکان نمایش اطلاعات تماس است.
بنابراین، همانطور که می بینید، تغییر به پروفایل تجاری اینستاگرام مزایای زیادی دارد. محتوای تولید شده توسط کاربر را در استوری خود یا دیگر پلتفرم های رسانههای اجتماعی بازنشر دهید. این به شما فرصتی عالی برای نشان دادن کار فالوورهای خود و دستیابی به مخاطبان بیشتری می دهد. هر زمان که مشتری شما را در اینستاگرام پیدا کند، احتمالاً به صفحه پروفایل شما رفته و پیوند را مشاهده میکند.
نکته آخر این مقاله هم ایجاد یک سایت برای برند بود که نسبت به رقبا یک تفاوت اساسی داشته باشید. یکی دیگر از گامهای مهم در آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام، انتخاب محصول مناسب است. شما باید استراتژی کسبوکارتان را مشخص و محصولاتی را که قرار است عرضه کنید، انتخاب کنید.
وبسایت شما باید به گونهای باشد که تجربه مثبتی از خرید برای مشتریان بسازد. فروشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی که انواع مبلهای مدرن و کلاسیک را عرضه میکند. تمرکز بر کیفیت بالا، طراحیهای بهروز و ارائه خدمات مشاوره برای چیدمان از دلایل موفقیت این پیج هستند. این روش به مخاطب نشان میدهد که محصول شما چطور میتواند زندگی آنها را بهتر کند و ارتباط احساسی عمیقتری ایجاد میکند.
یعنی مخاطب این رسانه اجتماعی تمایلی به پراخت هزینه زیاد به صاحبان پیجهای اینستاگرامی ندارند. این نوع تبلیغات فقط سرعت رشد فروشگاه آنلاین را افزایش میدهید، ولی اجباری به انجام آن نیست. در بخش قبل با مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام آشنا شدید.
اما امروز دیگر، نگاه مخاطبان تنها به رنگ و لعاب تصاویر نیست و به محتوای متنی نیز، اهمیت زیادی میدهند. الگوریتمهای اینستاگرام نیز عوض شده و بیشتر به رفتار کاربر نگاه میکند. اگر بتوانید، با محتوای جذاب و تاثیرگذار او را درگیر کنید، بازی را بردهاید. مثلا کپشن پستهایتان شروعی جذاب داشته باشد تا مخاطب آن را تا انتها دنبال کند. در این قسمت مشخص میکنید که قرار است از چه طریقی درامد داشته باشید. در مورد فروش محصولات در اینستاگرام مشخصا شما به ازای فروش هر محصول، درآمدی خواهید داشت.
بنابراین، وجود آن در همه زمانها باعث تشویق ترافیک به فروشگاه آنلاین شما میشود. کمدا بهعنوان پلتفرم خریدوفروش لباسهای دستدوم، با استفاده از اینستاگرام توانسته است جامعهای بزرگ از علاقهمندان به مد و فشن را به خود جذب کند. امکان خریدوفروش آسان، تنوع محصولات و ایجاد جامعه آنلاینی فعال از جمله دلایل موفقیت کمدا هستند.
علاوه بر اینکه این فالوئر ها هیچ سودی برای کسب و کار شما ندارند به پیج شما لطمه هم وارد خواهند کرد. برای مثال جریمه هایی مانند کم دیده شدن در اکسپلور که به مرور با گرفتن فالوئر واقعی این جریمه ها و محدودیت ها از بین میروند. بنابراین بهتر است به طور هوشمندانه از آن استفاده کنید تا مخاطب را به برجستهترین صفحه بلاگ خود هدایت کنید.
اگرچه حداقل فالوور برای فروش در اینستاگرام وجود ندارد، اما حقیقت این است که بستگی به نوع محصولی که میفروشید و مخاطب هدفی که به دنبال دستیابی به آن هستید، دارد. از هشتگهای مرتبط و پرکاربرد در حوزه محصول خود استفاده کنید تا مخاطبان هدف بهراحتی شما را پیدا کنند. یا اینکه اگر کسب و کار خدماتی دارید، یک ویدئو از سمینار و خودتان آپلود کنید.
این پیج با ارائه آموزشهای آرایشی، معرفی محصولات جدید و ایجاد جامعه آنلاینی فعال توانسته است اعتماد مشتریان را جلب کند. اینستاگرام یک پلتفرم پرطرفدار و البته اثرگذار در زمینه کسبوکار و بیزنس است. با استفاده از این برنامه میتوانید تعامل بسیار خوبی را با کاربران و مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام