تحقیق کلمات کلیدی در یاهو

بهترین 12 سایت و ابزار تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی رایگان

در واقع در خیلی از پروژه های سئو، ما صرفا با انجام کیورد ریسرچ دقیق و اصولی بوده که توانسته ایم نسبت به رقبا به برتری برسیم و قدرت سئو سایت کارفرما را افزایش بدهید. با توجه به این موضوع و اهمیت زیادی که تحقیق کلمات کلیدی دارد، در این مقاله همراه من باشید تا همه چیز را به شکل اصولی، به روشی که در هیچ مقاله دیگری به شما آموزش نمیدهند، یاد بدهم. ابزار کیورد پلنر با هدف تبلیغات در گوگل ساخته شده و کار با آن برای همه ساده نیست ولی Keyword Tool با هدف سئو و تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده در نتیجه رابط کاربری بهتری برای متخصصین سئو دارد. از طرفی با اینکه رایگان نیست خرید اکانت آن چه به صورت دلاری و چه از طریق اکانت‌های اشتراکی راحت‌تر از کیورد پلنر است. سمروش بدون شک یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار است، اما ارزان نیست.

در کنار هر پیشنهاد، تمام معیارهای معمول، مانند حجم جستجوی ماهانه، CPC و دشواری را خواهید دید. من همچنین بسیار دوست دارم که Mangools داده های Trend را برای هر کلمه کلیدی به شما می گوید، بنابراین می توانید ببینید که حجم جستجو در طول زمان چگونه تغییر کرده است. KD Mangools معیار اختصاصی پلتفرم است و من متوجه شده‌ام که معمولاً بسیار دقیق است. آنها آن را بر اساس قدرت پروفایل پیوندهای رقبای برتر برای هر کلمه کلیدی در گوگل محاسبه می کنند. سایت رقبای خود را بررسی کنید و ببینید بیشترین عامل ترافیک وب سایت آن‌ها از طریق چه کلماتی است.

حالا وقت آن رسیده است که ببینیم کدام یک از این کلمات مهم‌تر هستند و باید بیشتر بر روی آن‌ها تمرکز کنیم. علاوه بر این از جستجوهای مرتبط که در پایین صفحه نتایج گوگل هستند هم می‌توانید ایده‌های بیشتری بگیرید. با افتخار چند سال سابقه درخشان و همراهی شما عزیزان و با کمک تیم متخصص و خلاق، خدمات متنوعی را در زمینه های طراحی سایت، سئو، دیجیتال مارکتینگ، طراحی گرافیک، انیمیشن‌سازی و تولید تیزرهای تبلیغاتی  ارائه می‌دهیم. در بسیاری از مواقع، نکاتی را خواهید یافت که از دید بهترین ابزارها هم پنهان می‌مانند. علاوه‌بر این، یکی دیگر از تکنیک‌هایی که خیلی به کمک کسب‌وکارهای تازه‌تأسیس می‌آید، تمرکز روی گوشه‌ای از بازار، یا اصطلاحاً Niche Marketing است.

برای این کار کافیست عبارت “keyword”+”forum” را در باکس سرچ گوگل وارد کنید تا کیوردهای مرتبط را دریافت کنید. دقت کنید که به جای عبارت کیورد باید کلمه کلیدی یا موضوع مدنظر خود را تایپ کنید. ابزارهای متنوعی هستند که میزان جستجوی کلمات و جایگاه سایت‌ها را رصد کرده و گزارش جذابی از کلمات کلیدی یک رقیب به ما می‌دهند. با وارد کردن یک عبارت، ترکیب آن با عبارات رایج ایجاد شده و پیشنهادات مرتبط با هرکدام در اختیار ما قرار داده می‌شود. همچنین می‌توانیم لیست کاملی از این کلمات کلیدی را به صورت یک فایل اکسل دانلود کنیم. موتورهای جستجوی ایرانی در حال پیشرفت و توسعه هستند، اما هنوز به سطح موتورهای جستجوی خارجی مانند گوگل از نظر وسعت و پوشش اطلاعات نرسیده‌اند.

در ادامه اگر متوجه شدید بین 3 تا 7 سایت از سایت های درون صفحه اول گوگل در هر 2 کلمه با یک صفحه سئو شده اند، یعنی شما هم میتوانید این کار را انجام بدهید. مثلا اگر در حال حاضر اولویت سایت تان این است که صرفا روی کلمات مربوط به وکس مو و قلم آرایشی رتبه بگیرد، فقط همین 2 کلمه را در ابزار جستجو کنید و مابقی را به زمانی موکول کنید که محصولاتش را در سایت موجود کرده اید. همانطور که باز هم در تصویر مشخص است، اگر به سراغ وبلاگ این سایت هم بروم باز به تعداد زیادی کلمه دانه دسترسی پیدا میکنم. در واقع، این اغلب بهترین راه برای اطمینان از اینکه تمام زوایا را پوشش داده اید و آن را پیدا کرده اید، است واقعا کلمات کلیدی آبدار که رقبای شما از دست داده اند. همانطور که محتوا را در ویرایشگر می نویسید، KWHero امتیاز محتوا را در زمان واقعی ارائه می دهد تا به شما اطلاع دهد که محتوای شما در حال حاضر چقدر بهینه شده است.

وقتی ما فرآیند تحقیق کلمات کلیدی را شروع می‌کنیم، با مجموعه‌ای از عبارات متنوع روبرو می‌شویم که همه آنها به کسب و کارمان مرتبط هستند. اما نکته مهم این است که بتوانیم تشخیص دهیم کدام کلمات کلیدی می‌توانند انتخاب ایده‌آل برای استراتژی‌های کلمات کلیدی ما باشند. تحقیق در مورد کلمات کلیدی می‌تواند نقش حیاتی در تعیین سرنوشت استراتژی‌های سئو ما داشته باشد. اما این فرآیند به طور قطع وابستگی زیادی به ابزاری دارد که برای استفاده از آن انتخاب می‌کنیم. در نتیجه، پیشنهاد می‌دهیم که ابزارهای زیر را مرور کنید، وارد صفحات آنلاین آنها شوید و کمی با آنها کار کنید تا ببینید کدام یک از این ابزارهای رایگان می‌توانند دستیار همیشگی شما در این مسیر باشند. اگر شما در گوگل به دنبال ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی باشید، شما با حدود ۲۰۰ گزینه مختلف در این بازار روبه‌رو می‌شوید، هرکدام از این ابزارها ویژگی‌های متنوع و طبیعتاً هزینه‌های متفاوتی دارند.

این باید به شما بگوید که آیا حجم جستجو در طول زمان در حال افزایش یا کاهش بوده است. اگر کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید، می توانید آن را به سبد کلمات کلیدی خود اضافه کنید و ایده های خود را به یک فایل CSV صادر کنید یا آنها را در کلیپ بورد خود کپی کنید. اگر می‌خواهید برای پست‌های وبلاگ ایده‌هایی برای کلمات کلیدی ایجاد کنید، احتمالاً می‌خواهید مثلاً Google یا Bing را انتخاب کنید. اگر به دنبال کلمات کلیدی محصول هستید، ممکن است از آمازون یا eBay استفاده کنید. و اگر در حال ساخت ویدیو هستید، ممکن است از YouTube یا TikTok استفاده کنید.

وقتی پشت سیستم می‌نشینید و می‌خواهید سایت ما را پیدا کنید، عبارت لیموهاست را سرچ کرده و لینک سایت ما را در نتایج می‌بینید. یا مثلاً سرچ عبارت “دیجیتال مارکتینگ چیست؟”، یعنی کاربر می‌خواهد راجع‌به این شکل از بازاریابی اطلاعات به دست بیاورد. کلمۀ کلیدی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد؛ اما خب برای ما، مفهوم آن در دنیای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) اهمیت دارد. البته به غیر از این پلتفرم‌های خارجی، سایت‌های پرسش و پاسخ ایرانی خوبی هم برای شما وجود دارند. یکی دیگر از انجمن های آنلاین برای گفتگو تبادل نظر بین کاربران سایت کورا Qora  است.

DuckDuckGo یک موتور جستجوی وب است که بر حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز دارد. این موتور داده‌های شخصی شما را جمع‌آوری یا ردیابی نمی‌کند و نتایج جستجوی بی‌طرفانه‌ای را ارائه می‌دهد. این موتور یک گزینه عالی برای کاربرانی است که به دنبال موتور جستجویی هستند که به حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارد و نتایج جستجوی بی‌طرفانه ارائه دهد. در دهه 1940،Bush تصویری از دستگاهی به نام Memex را ارائه داد که می‌توانست اطلاعات را به صورت ارتباطی ذخیره و بازیابی کند. در دهه 1960، سیستم‌هایی مانند ELSIE و SIRES برای جستجوی اطلاعات در پایگاه‌های داده علمی طراحی شدند.

این ابزار اطلاعاتی مانند حجم جستجو، سطح رقابت و پیشنهادات کلمات کلیدی مرتبط را ارائه می‌دهد. این ابزار همه قابلیت‌هایی که از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی انتظار دارید را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، امتیاز CTR که تعداد کلیک‌هایی است که هر کلمه کلیدی می‌تواند دریافت کند را به شما نمایش می‌دهد. همچنین فاکتور «Priority Score» را نیز داراست که حجم جستجو، دشواری کلمه و CTR را ترکیب و بر اساس آن کلمات کلیدی را اولویت‌بندی می‌کند. Kwfind به شما کمک می‌کند تا این کلمه را تحلیل کنید و به شما کلمات کلیدی مرتبط دیگری که می‌توانند برای محتوای شما مفید باشند را پیشنهاد می‌دهد.

با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای سایت، می‌توانید رتبه خود را در نتایج جستجو بهبود  ببخشید. این موضوع باعث افزایش ترافیک هدفمند به وبسایت شما می‌شود و در نتیجه نرخ تبدیل را نیز بالا می‌برد.. خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی به صورت پیشرفته تری انجام می‌شود و از ابزارهای متنوع و روش‌های پیشرفته برای شناسایی کلمه ها با حجم جستجو بالا، رقابت پایین و ارتباط بالا با محتوای وبسایت استفاده می‌شود. برای جستجوی کلمات کلیدی فارسی، می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید تا ابزار به شما کلمات کلیدی مرتبط با زبان فارسی را نمایش دهد. این ویژگی بسیار مفید است زیرا باعث می‌شود کلمات کلیدی مورد نظر شما با دقت بیشتری پیدا شوند. ابزارهای ایرانی سئو سیگنال، جت سئو و میزفاتولز چنین قابلیتی را داره بوده و با وارد کردن آدرس سایت رقیب لیستی از کلمات کلیدی و صفحات پربازدید آن در اختیار ما قرار می‌دهند.

اینکه بخواهیم همه عبارات را در گوگل جستجو کرده و پیشنهادات را از باکس جستجو جمع‌آوری کنیم کار ساده‌ای نیست. ابزارهای متعددی طراحی شده که این فرآیند را برای ما ساده و سریع می‌کند و یکی از بهترین نمونه‌ها ابزار ایرانی کیوردچی است. هدف کاربر را می‌توان به 4 دسته اصلی شامل دانستن، خریدن، رفتن و انجام دادن تقسیم کرد. این به شما کمک می‌کند فقط با تطبیق جستجوگرانی که از کلمات کلیدی دقیق یا انواع بسیار نزدیک استفاده می‌کنند، مشخص شوید. کشف کلمات کلیدی نیز فرآیندی یکباره نیست، اطمینان حاصل کنید که به طور منظم سایت خود و رقابت خود را تجزیه و تحلیل می کنید و انجام تنظیمات لازم برای اطمینان از اینکه از منحنی جلوتر بمانید، حیاتی است.

کلمات کلیدی‌ای که دقیق‌تر هستند و به‌خاطر رقابت کمتر، رتبه گرفتن از آن‌ها ساده‌تر است. البته خب ایرادی هم نمی‌توان گرفت؛ چون این ابزار در اصل برای کمپین‌های گوگل ادز طراحی شده و عملکردش به‌عنوان یک ابزار تحقیق کلمۀ کلیدی، یک کاربرد جانبی محسوب می‌شود. البته قبل از اینکه بخواهید این کار را انجام دهید، باید رقبای حاضر در فضای اینترنت را شناسایی کنید. برای این کار، کلمات کلیدی‌ seed که در مرحلۀ ۲ مشخص کردید را در نوار جست‌وجو بنویسید. سایت‌هایی که در نتایج صفحۀ اول قرار گرفته‌اند، جدی‌ترین رقبایی هستند که قرار است با آن‌ها وارد جدال شوید. بنابراین، پرسیدن این سؤال‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها، زیربنایی است وجودش که برای تحقیق کلمات کلیدی ضرورت دارد.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان Backlinko به کاربران کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مؤثری برای استراتژی سئو پیدا کنند. این ابزار پیشنهادات کلمات کلیدی بر اساس جستجوهای مرتبط ارائه می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا کلمات پرجستجو و کم‌رقابت را شناسایی کنند. کلمات کلیدی به عنوان پل ارتباطی بین محتوای وب‌سایت و نیازهای جستجوی کاربران عمل می‌کنند. هنگامی که یک کاربر عبارتی را در موتور جستجو وارد می‌کند، موتور جستجو تلاش می‌کند بهترین نتایج را بر اساس آن عبارات ارائه دهد. بنابراین، انتخاب صحیح کلمات کلیدی می‌تواند تأثیر زیادی بر روی رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو داشته باشد.

ما در این مقاله سعی داریم شما همراهان همیشگی را با  این موضوع مهم آشنا کنیم امید است که مورد استفاده و مفید واقع شود. اولین روشی که برای یافتن کلمات کلیدی از طریق فروم‌ها می‌توانید به کار بگیرید، شناسایی موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط است. به‌خصوص اگر همیشه از یک سری کیوردها و موضوعات خاص برای تولید محتوا در سایت خود استفاده کرده‌اید. تحیقی کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها سئو سایت برای ارتقاء رتبه های سایت شماست. شما بدون کلمات کلیدی درست نمی‌توانید محتوای خوب، بهینه و ارزشمند برای سایت خود تولید کنید؛ درنتیجه، نمی‌توانید مخاطب را جذب و ترافیک سایت را بالا ببرید. در کنار این 3 فاکتور، درک هدف کاربر از جستجو به ما کمک می‌کند تا محتوا و تجربه مناسبی را در اختیارش قرار دهیم و این تصمیم معمولا در مرحله Keyword Targeting و در طول تدوین استراتژی سئو انجام می‌شود.

این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر خود را شناسایی کنید و آن‌ها را بر اساس معیارهای مختلفی مانند حجم جستجو و سختی رتبه‌بندی کنید. ابزار ارائه کلمات کلیدی اصلی وبسایت با هوش مصنوعی، ابزاری است که به کمک الگوریتم‌های پیشرفته و یادگیری ماشین، کلمات و عبارات کلیدی اصلی مرتبط با محتوای یک وبسایت را شناسایی کرده و ارائه میدهد. نیت جستجو به معنای هدف یا انگیزه‌ای است که کاربر از انجام یک جستجوی خاص دارد؛ به عنوان مثال، آیا کاربر به دنبال اطلاعات عمومی است، قصد خرید دارد یا فقط می‌خواهد یک سوال خاص را پاسخ دهد. این ابزارها با درک نیت جستجو می‌توانند کلمات کلیدی مناسب‌تری را پیشنهاد دهند که نه تنها ترافیک بیشتری جذب کنند بلکه منجر به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان نیز شوند. تحقیق و انتخاب بهترین کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که پیش از انجام اقدامات مرتبط با بازاریابی باید بردارید. در همین راستا در این مطلب به برخی از پرکاربردترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی اشاره کردیم.

در صفحۀ بعدی ابتدا روی Discover new keywords کلیک و بعد کلمات کلیدی مرتبطی را که فکر می‌کنید مهم هستند وارد کنید. فکر کنید ببینید کاربران با چه عبارت‌های ممکن است کسب و کار شما را جستجو ‌کنند؛ همه آن‌ها را در این قسمت وارد کنید. به طورکلی، تحقیق کلمات کلیدی یک فرایند ضروری برای هر وبسایت می باشد تا به شما کمک کند محتوای خود را با کیفیت بالا و به  صورت هدفمند به مخاطبان ارائه دهید و در نتیجه رتبه وبسایتان را در نتایج جستجو  بهبود ببخشید. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای سایت و رسانه های اجتماعی، می‌توانید رتبه وبسایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید، ترافیک هدفمند را افزایش دهید و در نهایت نرخ تبدیل را به صورت چشمگیری بالا ببرید. البته که یکی از اشتباهات رایج در تحقیق کلمات کلیدی، اتکا به حدسیات است؛ اما خب در این مرحله حدسیات هم کارتان راه می‌اندازند.

جالب است بدانید خود ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هم از همین کلمات مرتبط، نتایج را به شما نمایش میدهند! البته برای کیورد ریسرچ الزامی به استفاده از این قابلیت گوگل نیست و استفاده از همان ابزارها کافی است. تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند انتخاب عبارات براساس میزان جستجو، هدف کسب و کار و نیت کاربر از جستجو است. می‌توانید از آن برای یافتن کلیدواژه‌های جدید و داغی که رقبای شما درباره آن‌ها نمی‌دانند استفاده کنید و تجزیه و تحلیل کنید که آیا حجم جستجوی یک کلمه کلیدی در حال افزایش یا کاهش است. این فوق‌العاده غنی از ویژگی‌ها است و همه چیزهایی که برای کشف کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آنها و بهینه‌سازی محتوای خود در اطراف آنها در یک مکان نیاز دارید، دارد. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می‌کند تا محتوایی تولید کنید که دقیقا به نیازهای مخاطب پاسخ می‌دهد و در آخر باعث می‌شود که رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و بقیه موتورهای جستجو خیلی بهتر شود.

پس اگر دوست دارید دید کاملی از وضعیت سئوی سایتتان داشته باشید، SEMrush گزینه مناسبی است. این ابزار هم مانند کیورد پلنر هم میانگین جستجو کلمه کلیدی در ماه، ترند بودن کلمه، سختی کلمه کلیدی و کلمات مرتبط را به شما نشان می‌دهد . ولی همان‌طور که گفتیم این ابزار رایگان نیست و شما باید با تثبت نام و پرداخت هزینه برای خود اکانت تهیه کنید. وقتی یک کلمه کلیدی را در نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنید، گوگل به صورت خودکار پیشنهادهایی را بر اساس جستجوهای رایج کاربران به شما نمایش می‌دهد. پس، برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی دیجیتال، باید به تحقیق کلمات کلیدی به صورت جدی بپردازید و از ابزارهای مختلف و روش‌های متفاوت برای انتخاب کلمات مناسب استفاده کنید.

با این قابلیت، می‌توانید ببینید که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و چه کلمات کلیدی برای آنها بیشترین ترافیک را داشته است. این تحقیق فقط برای جذب بازدیدکننده در سایت انجام نمی‌شود، بلکه هدفش، جذب آن دسته بازدیدکنندگانی است که محتوای سایت شما برایشان مفید است و دقیقاً به دنبال محتوا یا محصول شما هستند. برای مثال وقتی می‌خواهیم یک دستور پخت جدید یاد بگیریم، توی گوگل «دستور پخت کیک شکلاتی» را جستجو می‌کنیم. منظور از کلمات کلیدی عمومی چیست؟ عباراتی که خیلی کلی هستند و معلوم نیست کاربر از جست‌وجوی آن‌ها چه هدفی دارد. به ساده‌ترین بیان ممکن، خوشه‌بندی کلمات کلیدی یعنی قرار دادن کیوردهای مشابه (آن‌هایی که باید در نتایج جست‌وجوی مشابهی ظاهر شوند)، در گروه‌های یکسان و جدا از دیگر کلمات کلیدی.

یا ممکن است متوجه شوید که برخی از کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده شما از نظر کلیک شدن، ضعیف هستند. همچنین، با اضافه کردن نشانه‌گذاری Schema، می‌توانید کارهای شگفت انگیزی را در آن انجام دهید. همچنین، با اضافه کردن نشانه‌گذاری Schema، می‌توانید کارهای شگفتانگیزی را در آن انجام دهید. Ahrefs الان به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای SEO در بین صاحبان کسب و کارهای کوچک، آژانس‌های سئو، بازاریابان داخلی و مشاوران سئو شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب SEMrush این است که می‌توانید کلمات کلیدی رقبا را هم بررسی کنید.

برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده می‌شوند که کاربر به‌دنبال یک وب‌سایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارت‌های مثل «دیجی‌کالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونه‌های کلمات کلیدی ناوبری هستند. کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند. عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونه‌هایی از این نوع کلمات هستند. آموزش تحقیق کلمات کلیدی دارای یک استراتژی سه مرحله ای در خدمات سئو بود که قدم به قدم برای شما توضیح داده شد و امید است که این مطلب نیاز شما را بر آورده کرده باشد.

با این وجود، در طول تاریخ، تحقیق کلمات کلیدی همواره به عنوان یک فرایند مهم برای بهبود رتبه وبسایت در  نتایج جستجو و افزایش ترافیک هدفمند محسوب می‌شود. اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در این است که به کاربر کمک می‌کند تا محتوای مورد نیاز را به گونه‌ای بنویسد که با نیازها و جستجوهای مخاطبان هدف، مطابقت داشته باشد. چنین چیزی مخصوصاً در وب فارسی زیاد اتفاق می‌افتد؛ چون بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هم در آنالیز زبان فارسی (در مقایسه با دیگر زبان‌ها که رواج بیشتری دارند) عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهند. به عبارتی دیگر، تحقیق کلمات کلیدی کمک می‌کند درک خیلی بهتری از بازار هدف داشته باشید؛ اطلاعاتی که نه‌تنها از منظر افزایش ترافیک سایت به‌دردبخور هستند، بلکه می‌توانند فرصت‌های طلایی و کمبودها را هم نشانتان بدهند. ولی وقتی این کار سوال «جدیدترین آهنگ بیکلام چیست؟» را سرچ کند، شما به هدف او از جستجو پی خواهید برد.

مزایای این ابزار شامل هدف‌گذاری دقیق‌تر، رقابت کمتر و نرخ تبدیل بالاتر است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا تبدیل می‌کند. رابط کاربری ساده آن، فرآیند کشف کلمات کلیدی را آسان‌تر می‌کند و به کاربران کمک می‌کند محتوای مرتبطی ایجاد کنند که باعث افزایش ترافیک هدفمند و دیده شدن در موتورهای جستجو می‌شود. در این مطلب به صورت کامل به بررسی تحقیق کلمات کلیدی و دلیل اهمیت آن پرداختیم. استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل رقبا، به شما این امکان را می‌دهد که بهترین کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو، رقابت و مرتبط بودن انتخاب کنید. این فرآیند نه تنها ترافیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد بلکه کیفیت ترافیک را نیز بهبود می‌بخشد، چرا که مخاطبانی را جذب می‌کند که به دنبال محتوای مرتبط با کسب‌وکار شما هستند. در عصر حاضر، اینترنت به مثابه کتابخانه‌ای عظیم و بی انتها از اطلاعات تبدیل شده است.

نکته ای که شما باید در یافتن کلمات کلیدی جدید از طریق فروم‌ها و انجمن‌ها به آن دقت کنید، انتخاب فروم یا تالار گفتگوی مناسب و مرتبط با فعالیت سایت شما یا موضوعی است که در ذهنتان دارید. روش دیگری که در یافتن کیوردهای جدید در فروم ها به شما کمک می‌کند، مشاهده و تعامل با کاربران است. شما با نگاه کردن به مباحث و گفتگوهای مختلف کاربران می‌توانید به موضوعات مورد علاقه آنها پی ببرید. بهترین ابزاری که برای تخمین جستجو داریم، Keyword Planner است، چراکه مستقیما توسط خود گوگل معرفی شده و هیچ مرجع دیگری به اطلاعات مربوط به جستجوها و رفتار کاربران در گوگل دسترسی ندارد. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله Search Intent را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد هدف کاربر و ماهیت محتوای ارائه شده به او کسب کنید. رفتار و ادبیات کاربران در فضای وب بسیار متنوع است ولی برخی از عبارت‌ها در ذهن جامعه بزرگتری از مخاطبین نقش بسته و جستجوی خود را مشابه با یکدیگر انجام می‌دهند.

به همین دلیل برای پیدا کردن کلمه کلیدی‌ای که حاکم بر جذب ترافیک کاربران باشد، باید وضعیت یک کلمه کلیدی مشخص را در موتورهای جستجوی مختلف ارزیابی کنید. Rank Tracker امکان مشاهده وضعیت کلمات کلیدی از زوایای مختلف را به شما می‌دهد. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای کاربران ایجاد کنید. محتوای با کیفیت بالا، در جلب اعتماد مخاطبان، افزایش تعامل و بالا بردن رتبه سایت، نقش اساسی دارد. این موتور جستجو از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای ارائه نتایج مرتبط و دقیق به کاربران استفاده می‌کند.

می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه پیکان سمت راست روی صفحه کلید، پیشنهادها را برای کانال‌های مختلف مرور کنید. و اگر موتور جستجویی را هدف قرار می‌دهید که به‌طور پیش‌فرض در Soovle قابل مشاهده نیست (مانند Yahoo، Ask، Yandex یا Baidu)، روی Engines در بالا سمت راست کلیک کنید تا آنها را به صفحه اضافه کنید. این به شما کمک می کند تا با مقایسه مستقیم سایت خود با حداکثر چهار رقیب، شکاف هایی را در استراتژی کلمات کلیدی خود پیدا کنید. فقط تمام دامنه‌هایی را که می‌خواهید مقایسه کنید وارد کنید و اینتر را بزنید تا گزارش بالا بیاید. فقط کافی است یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای ایجاد گزارشی پر از هزاران پیشنهاد، اینتر را بزنید. به غیر از KWFinder، ابزارهای SERPChecker و SERPWatcher Mangools نیز برای تحقیقات کلمات کلیدی مفید هستند.

سرچ کنسول گوگل یک مکان مناسب برای آنالیز کلمات کلیدی فعلی شماست، به خصوص اگر می‌خواهید کم و کیف کلمات کلیدی فعلی خود را در کنار مقدار دقیق کلیکی که برای شما به همراه داشته‌اند مشاهده کنید. در واقع، اگر شما در نقطه‌ی صفر هستید و می‌خواهید کلمات کلیدی مناسبی را برای شروع استراتژی سئو پیدا کنید، بهتر است کار را با استفاده از ابزارهای دیگر آغاز کنید. اما اگر می‌خواهید کلمات کلیدی استفاده‌شده در گذشته را ارتقا داده و از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید، حتماً از Google Search Console استفاده کنید. هرچند نسخه پولی دارای ویژگی‌های غنی‌تری است، اما نسخه رایگان آن هم به عنوان یکی از بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. بنابراین، قبل از شروع هر کمپین بازاریابی موتورهای جستجو، شما باید لیست کلمات کلیدی خود را بین جستجوگرها و هدف PPC تقسیم کنید و بهترین مکان برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز، بدیهی است که تبلیغات در گوگل می‌باشد. این روش تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بتوانید کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید که به صورت مستقیم به کسب و کار شما ربط دارد.

در صفحه نتایج، صدها (اگر نه هزاران) ایده کلیدواژه مرتبط، در کنار معیارهای مهمی مانند میانگین حجم جستجوی ماهانه، رتبه رقابت (کم، متوسط ​​یا زیاد)، محدوده پیشنهاد، تغییر سالانه و موارد دیگر را خواهید دید. و من به خصوص دوست دارم که می‌توانید روی کلمات کلیدی خوشه‌ای کلیک کنید تا به طور خودکار کلمات کلیدی مرتبط نزدیک را با هم گروه‌بندی کنید تا بتوانید همه آنها را به یکباره هدف قرار دهید. شما می توانید هر کلمه کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید در لیست ها ذخیره کنید و معیارهای ترکیبی کلمه کلیدی را برای همه آنها دریافت کنید. به علاوه، کلمات کلیدی را با یک کلیک به ردیاب رتبه داخلی Morningscore اضافه کنید تا موقعیت رتبه بندی خود را کنترل کنید. اما یکی دیگر از کاربردهای بسیار جذاب AnswerThePublic زمانی است که می‌خواهید صفحاتتان را برای جستجوی صوتی (که در آینده بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت) هم بهینه کنید.

نکتۀ جالب اینکه خود ابزار پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت ارائه می‌کند که اگر آن‌ها را به کار بگیرید، در مسیر بهینه‌سازی حداکثری سایت برای موتورهای جست‌وجو قدم برمی‌دارید. اگر نظر من را بپرسید، می‌گویم Keywordtool.io بهترین ابزار کیورد ریسرچ است که مجموعه‌ای از امکانات به‌دردبخور را با یک رابط گرافیکی کاربرپسند (و ساده) ارائه می‌کند. همچنین، ابزار SEMrush برخی قابلیت‌های پیشرفته را هم ارائه می‌کند که به درد رصد عملکرد صفحات برای یک یا چند کلمۀ کلیدی، تجزیه‌وتحلیل صفحات رقبا و وضعیت بک‌لینک‌ها می‌خورند. جلوتر که برویم، توضیح می‌دهیم که چرا استفادۀ درست از کلمات کلیدی اهمیت دارد و چطور انجام چنین کاری می‌تواند ترافیک مرتبط را به صفحات سایت هدایت کند. کیورد ریسرچ یعنی پیدا کردن عباراتی که مخاطب هدف شما آن‌ها را برای تحقیق، خرید و پیدا کردن اطلاعات مورد نیازش سرچ می‌کند. شما با انتخاب برچسب‌های مختلفی مثل «کنکور»، «المپیاد»، «مهاجرت» و… می‌توانید پرسش‌های رایج بین کاربران را مشاهده کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری