تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل2022-10-21
بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام برای افزایش نرخ تبدیل
معمولا برندهای بزرگ و دارای منابع مالی عظیم این روش را انتخاب میکنند. برگزاری رویدادها یکی از انواع کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی برندها است. با اینکه تنها ۱۸ درصد از مردم IGTV را نگاه میکنند اما به اشتراکگذاری ویدئوهای تبلیغاتی میتواند یکی از راه های تبلیغ در اینستاگرام برای دسترسی به خیل عظیمی از مخاطبان باشد. در زیر، نکات و تکنیکهایی را که میتوانید از آنها برای تبلیغات در IGTV استفاده کنید، به شما آموزش میدهیم. فروشگاههای آنلاین و تولیدیها میتوانند بعضی از محصولات خود را در استوریهای اینستاگرام به نمایش بگذارند. در جدول زیر میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید.
چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟ راهکار های تبلیغاتی
هرچند تبلیغات در اینستاگرام ابزار مؤثری برای جذب مشتری است، اما هزینه آن ممکن است برای برخی از کسبوکارها بالا باشد. به ویژه برای برندهای کوچک یا نوپا، هزینه تبلیغات میتواند به سرعت به میزان قابل توجهی برسد. مدیریت بودجه و پیشنهاد قیمت صحیح از چالشهای دیگری است که کسبوکارها باید با آن مواجه شوند. همچنین، این الگوریتمها توجه ویژهای به محتوای ارگانیک دارند و این میتواند موجب کاهش دسترسی تبلیغات شود.
ویدئوهای کوتاه در ریلز به دلیل تاثیرگذاری بالاتر و قابلیت اشتراکگذاری بیشتر، به سرعت در حال محبوبیت هستند. پیشبینی میشود که در آینده، ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام نسبت به دیگر فرمتها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. تبلیغات موفق در اینستاگرام نیازمند استراتژیهای دقیق، شناخت مخاطب، استفاده از محتوای جذاب و بهینهسازی مداوم است.
از کپشنهای مختصر و مرتبط استفاده کنین که حس کنجکاوی ایجاد کنن و کاربر رو ترغیب به کلیک کنن. برای رسیدن به بهترین نتایج، باید تبلیغاتتون رو بهطور مداوم بهینه کنین. با بررسی این گزارشها، میتونین متوجه بشین که کدوم عناصر تبلیغات نیاز به تغییر دارن یا چه زمانی باید کمپین رو متوقف کنین و دوباره طراحی کنین. گوش دادن اجتماعی، به معنای ردیابی پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای دریافت اشاره ها و مکالمات مربوط به برند شما و سپس تجزیه و تحلیل آنها برای درک بیشتر و کشف فرصت های عمل است.
گوگل و شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی دربارهی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیدهاند ارائه میکنند. اگر میخواهید پستهایتان در اینستاگرام بیشتر دیده شود، باید نرخ تعامل پیجتان را بالا ببرید. اینستاگرام به پستهایی که تعامل بالایی دارند بیشتر اهمیت میدهد و آنها را در اکسپلور و بخشهای پرطرفدار نمایش میدهد. پس با افزایش لایک، کامنت و اشتراکگذاری پستهایتان، میتوانید از الگوریتم اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید.
این نوع تبلیغات میتواند شامل لینکهای خرید, اطلاعرسانی درباره تخفیفها و یا معرفی محصولات جدید باشد. استفاده از استوریها میتواند به افزایش تعاملات و جذب مخاطبان کمک کند. یکی از روشهای مؤثر برای تبلیغ در اینستاگرام, همکاری با صفحات پربازدید است. این صفحات معمولاً تعداد زیادی فالوور دارند و از این رو, برندها میتوانند محصولات یا خدمات خود را از طریق این صفحات به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی کنند. این روش میتواند به افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید کمک کند.
برای درک بهتر، تصور کنید که صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و بازدیدکنندگان زیادی وارد فروشگاه شما میشوند، اما تنها درصد کمی از آنها در نهایت خرید میکنند. نرخ تبدیل در اینجا کمک میکند تا متوجه شوید که چه تعداد از این بازدیدکنندگان، به مشتری واقعی تبدیل شدهاند. در واقع نرخ تبدیل سایت به میزان تبدیل شدن بازدیدکننده به خریدار میپردازد. یکی از ویژگیهایی که در آینده نزدیک به احتمال زیاد رشد خواهد کرد، محصولات مبتنی بر اشتراکگذاری است.
در انتخاب سفیر برند یا اینفلوئنسر برای تبلیغات برند و محصولات خود باید به مثبت بودن و محبوبیت او توجه داشته باشید. بعضی از اینفلوئنسرها در اینستاگرام با وجود داشتن فالوورهای زیاد، شخصیتهایی منفور هستند ممکن است اینفلوئنسر مارکتینگ به کمک آنها اثر عکس داشته باشد و محبوبیت برند شما را کم کند. در مقابل، بعضی از اینفلوئنسرها در اینستاگرام محبوبیت بسیار زیادی دارند و شخصیتهایی دوستداشتنی و مثبت هستند که قطعا اینفلوئنسر مارکتینگ به کمک آنها، نتیجهی مثبت خواهد داشت. استوری اینستاگرام نوعی محتوای گذرا است و بنابراین، نیازی نیست که زمان زیادی برای ایدهپردازی یا طراحی بهترین اسلایدهای ممکن اختصاص دهید.
دسته بندیها
اگر ایدهای خوب برای تولید یک ویدئوی تبلیغاتی برای به اشتراکگذاری در IGTV به ذهن شما برسد، مطمئن باشید نظر مخاطبان را به خود جلب خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر یک رستوران دارید، میتوانید یک ویدئو از سرآشپز خود در حال تهیهی غذا به اشتراک بگذارید. همچنین، میتوانید با استفاده از وبسایتهای ساخت رایگان تیزر تبلیغاتی، تیزرهای ویدئویی تبلیغاتی دارای طول بیش از یک دقیقه تولید کرده و در IGTV به اشتراک بگذارید.
یک روش تبلیغ در اینستاگرام از طریق IGTV بازسازی و تغییر محتواهایی است که قبلا از آنها استفاده کردهاید. اگر محتوای ویدئویی برای به اشتراکگذاری در پلتفرمهای دیگر مثل آپارات یا یوتیوب تولید کردهاید، میتوانید آن محتوا را به راحتی در IGTV پست کنید. هایلایت کردن استوری اینستاگرام به شما امکان ایجاد یک آرشیو از مهمترین استوریهایتان را میدهد. به علاوه، این آرشیو یکی از اولین چیزهایی است که مخاطبان شما پس از ورود به صفحهی اصلی حساب کاربری شما، خواهند دید. استوریهای اینستاگرام هیچ محدودیتی از نظر نوع محتوای مورد نظر شما ندارند.
{روش های مدیریت چانه…
|}استوریها به برندها و افراد اجازه میدهند تا با اختصاص دادن وقت کمتر به طراحی، خلاقیت بیشتری از خود نشان دهند. با این حال، این گفته به این معنی نیست که شما باید هویت بصری خود را فراموش کنید. اگر شما یک هویت بصری خاص برای خود دارید که مخاطبان شما به خوبی با آن آشنا هستند، همیشه از آن در استوریهای خود استفاده کنید. قسمت دیگری که برای تکمیل پروفایل خود باید پر کنید، قسمت بیو (bio) پروفایل اینستاگرام است. بیو اینستاگرام شامل توضیحاتی در رابطه با پیج است و دارای محدودیت ۱۵۰ کاراکتری میباشد.
برخلاف پستهای عادی، این تبلیغات طوری طراحی شدن که به صورت نامحسوس تو فید، استوریها یا صفحه Explore کاربران ظاهر بشن و تجربه کاربری رو مختل نکنن. هدف اصلی، افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک به وبسایت یا افزایش فروش از طریق فرمتها و قابلیتهای متنوع اینستاگرامه. محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینستاگرام است.
این مقاله با بررسی جامع تمامی جوانب فروش در اینستاگرام، به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا با استفاده از تکنیک های جدید و موثر، فروش خود را در این شبکه اجتماعی افزایش دهند. محتوا، یکی از مهمتری عواملی است که مخاطبان و مشتریان بهواسطه آن به سایت شما سر میزنند. سعی کنید با ارائه محتوای جذاب، منحصربهفرد، غنی و سفارشیسازی شده میزان تعامل با مشتریان را بیشتر کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. کاربران اینستاگرام به دنبال الهامگرفتن، سرگرمی یا کسب اطلاعات هستند؛ بنابراین اگر تبلیغات شما بهوضوح در حال تلاش برای فروش چیزی باشد، مخاطبانتان بهسرعت از آن عبور میکنند و توجهی نشان نمیدهند. موردی که بتواند نرخ کلیک یا نرخ تبدیل بالاتری داشته باشد، به عنوان تبلیغ اصلی، به تمام مخاطبان ارائه می گردد. گاهی برای اطلاع از بهترین زمان تبلیغ یا موارد این چنینی هم از A/B تست کمک گرفته می شود.
به دلیل ارتباط نزدیک اینستاگرام با فیسبوک، تبلیغدهندگان میتوانند از دادههای فیسبوک برای هدفگیری دقیقتر مخاطبان خود استفاده کنند. این امکان به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را به گروههای خاصی از کاربران نمایش دهید و بازدهی بیشتری از تبلیغات خود کسب کنید. با توجه به گستردگی و تنوع پیجهای موجود در اینستاگرام، شما میتوانید لیست تعرفههای مختلف را از پلتفرمهای تبلیغاتی مشاهده کرده و بر اساس نیاز و بودجه خود، مناسبترین گزینه را انتخاب کنید.
از آنجا که در این نوع تبلیغات پولی میتوانید بهطور دقیق هدفگذاری کنید، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی زمانی است که بخواهید گروه مشخصی از مخاطبان را با هدف خاصی افزایش دهید. همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. کلید موفقیت در اینستاگرام، جلب توجه مخاطبان و برقراری ارتباط موثر با آنهاست.
این کار به شما کمک میکنه متوجه بشین چه چیزی جواب داده و چه چیزی نیاز به بهبود داره. این نوع تبلیغات به شما اجازه میده تا چندین تصویر یا ویدئو رو تو یه تبلیغ به نمایش بذارین. مثلاً اگه یه فروشگاه آنلاین دارین، میتونین از کاروسل برای معرفی محصولات مختلف استفاده کنین. ویدئوها راهی عالی برای جذب مخاطبان هستن، چون همزمان از تصویر، صدا و حرکت استفاده میکنن. با این فرمت میتونین داستان برندتون رو تعریف کنین یا نحوه کار محصول رو نشون بدین. ویدئوها معمولاً جذابیت بیشتری دارن و به راحتی توجه کاربرا رو جلب میکنن.
به شما توصیه میکنیم که همهی بودجهی خود را یکجا خرج نکنید و در ابتدا با بودجههای پایین شروع کنید. اگر بودجهی زیادی در دسترس دارید، کمپین خود را به کمپینهای کوچکتر تقسیم کند. در پایان هر کدام از این کمپینها میتوانید نتایج را بررسی کرده و استراتژی خود را بر اساس این نتایج، مشخص کنید. یکی از راحتترین و مؤثرترین روشهای افزایش آگاهی از برند و در نتیجه، افزایش فروش، استفاده از استیکر نظرسنجی در استوریهای اینستاگرام است. شما میتوانید نظرسنجیهای ساده برگزار کنید و از مخاطبان خود سوال بپرسید و منتظر جوابهای آنها باشید.
بهعنوان مثال، اگر بتوان نرخ تبدیل را از ۲% به ۴% افزایش دهید، به این معنی است که با همان تعداد بازدیدکننده (در استوری یا ریلز)، فروش پیج شما دو برابر خواهد شد. در تبلیغات بازدیدی، هزینهها بر اساس تعداد بازدیدهایی که تبلیغ شما دریافت میکند تعیین میشود. این روش به شما امکان میدهد تا با پرداخت هزینه بر پایه تعداد بازدیدها، تبلیغات خود را به مخاطبان بیشتری نمایش دهید و بازخورد بهتری دریافت کنید. با استفاده از تکنیک های جدید، می توانید فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید و کسب و کار خود را به سطح جدیدی برسانید.البته در مقاله بروزرسانی اتوماتیک شبکه های اجتماعی هم به جزئیات جالبی پرداخته ام. همکاری با اینفلوئنسرها می تواند راهی موثر برای معرفی محصولات یا خدمات شما به مخاطبان گسترده ای باشد.
چون IGTV به شما این امکان را میدهد تا ویدئوهایی به طول ۶۰ دقیقه منتشر کنید، دلیل نمیشود که از اصل کوتاه بودن ویدئو غفلت کنید. بهترین ویدئوهای تبلیغاتی در IGTV آنهایی هستند که طول بین ۱ تا ۳ دقیقه دارند. با فرض اینکه بودجهی مشخصی برای تبلیغات از طریق استوریهای اینستاگرام دارید و بنرهای خود را نیز طراحی کردهاید، گام بعدی ایجاد یک کمپین تبلیغات در استوریهای اینستاگرام است. اگر کار شما فروش کالا نیست، این آزادی را دارید که هر نوع محتوایی را استوری کنید.
اما شاید بتوان گفت چگونگی حضور و کیفیت تولید محتوا است که حرف اول را در موفقیت کسبوکارها در این حوزه میزند. نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد ایدههایی برای افزایش تعامل کاربران با شما در شبکههای اجتماعی است. شما از طریق تبلیغات در اینستاگرام، میتوانید محتوای خود را میلیونها بار به کاربران نشان دهید. به بیان ساده، تبلیغات یکی از مطمئنترین روشهای وایرال کردن محتوا به حساب میآید. تبلیغات در اینستاگرام برای افرادی که به دنبال نتایج سریع و کوتاهمدت هستند, بسیار مناسب است.
- برخلاف پستهای عادی، این تبلیغات طوری طراحی شدن که به صورت نامحسوس تو فید، استوریها یا صفحه Explore کاربران ظاهر بشن و تجربه کاربری رو مختل نکنن. {
- نرخ پرش نشان دهنده درصد کاربرانی است که وارد سایت شما شدهاند و بدون انجام هیچ اقدامی آن را ترک کردهاند. |}
- سوال کردن یکی از سادهترین راههای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام است که در نهایت مخاطبان بیشتری جذب میکنید. {
- با این مقاله از اینبو همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با نرخ تبدیل پیجهای فروشگاههای اینستاگرامی، روشهای ارتقای آن را نیز آموزش ببینید. |}{
- هرچند تبلیغات در اینستاگرام ابزار مؤثری برای جذب مشتری است، اما هزینه آن ممکن است برای برخی از کسبوکارها بالا باشد. |}
- اینفلوئنسرها میتوانند به شما کمک کنند که رسیدن به مخاطبان جدید و افزایش اعتبار برند را تسریع کنید.
همچنین، باید محصولات خود را به گونه ای قیمت گذاری کنید که برای مشتریان مقرون به صرفه باشد. جذب مخاطب هدف به شما کمک می کند تا محصولات یا خدمات خود را به افرادی که به آنها نیاز دارند یا تمایل به خرید آنها دارند، معرفی کنید. در سال های اخیر، اتفاقی که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند، به وقوع پیوست و تعداد کاربران موبایل از دسکتاپ سبقت گرفت. به همین دلیل، برای کسب و کارهایی که قصد اجرای کمپین تبلیغات آنلاین و هدایت کاربر به سایت یا اپلیکیشن را دارند، توجه به موضوع موبایل ریسپانسیو مهم تر از قبل شده است. با گذشت زمان، مخاطبان ممکنه به تبلیغات شما عادت کنن و جذابیتش رو از دست بده.
یکی از الزامات اصلی برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرام, تعیین هدف دقیق و واضح است. تبلیغات در اینستاگرام به طور معمول مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمیکند. این پلتفرم به تبلیغدهندگان این امکان را میدهد تا تبلیغات خود را به صورت طبیعی و غیر مزاحمتآمیز به نمایش بگذارند، که این موضوع میتواند به افزایش کارایی تبلیغات و جلب توجه بیشتر کاربران کمک کند. اینستاگرام با داشتن بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، به یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی در جهان تبدیل شده است. این پلتفرم به کسب و کارها این امکان را میدهد تا به جمعیت وسیعی از کاربران دسترسی پیدا کنند و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنند. استوریهای اینستاگرام به دلیل قرارگیری در بخش بالای صفحه و امکان تعامل سریع با مخاطب, یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات هستند.
آینده تبلیغات در اینستاگرام نه تنها برای کسبوکارها بلکه برای کاربران نیز فرصتهای جدیدی به همراه خواهد داشت. تبلیغات در اینستاگرام میتواند برای بسیاری از کسبوکارها بسیار مؤثر باشد، اما همچنان چالشهایی وجود دارند که ممکن است مانع از موفقیت کمپینهای تبلیغاتی شوند. تحلیل دادهها و گزارشدهی یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی تبلیغات است. با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، میتوانید عملکرد تبلیغات خود را پیگیری کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید.
عکسهای دارای کیفیت پایین، نمایی غیر حرفهای به فید اینستاگرام شما میدهند ولی عکسها و ویديوهای باکیفیت، نشاندهندهی حرفهای بودن پیج اینستاگرام هستند. برای مثال میتوانید عکسهایی از محصولات یا ویدئوهایی آموزشی در رابطه با نحوهی استفاده از محصولات خود پست کنید. در ادامه نکاتی برای تبلیغات از طریق پستهای اینستاگرامی به شما خواهیم آموخت.
نه تنها می توانید به طور خاص برای مصرف کنندگان تلفن همراه جذاب باشید، بلکه می توانید رفتار خریداران شبکه های اجتماعی خود را نیز بهتر ارزیابی کنید. افزایش نرخ تبدیل فرایندی است که به بهبود تجربه کاربران، تحلیل دادهها، و اجرای راهکارهای موثر نیاز دارد. با شناخت نیازهای کاربران، استفاده از طراحی کاربرپسند، و بهرهگیری از ابزارهای پیشرفته، میتوانید نرخ تبدیل خود را بهبود دهید و نتایج چشمگیری کسب کنید. بسیاری از برندها و کسبوکارها از این پلتفرم استفاده میکنند، به همین دلیل جلب توجه مخاطب و کسب جایگاه برتر در فید کاربران میتواند دشوار باشد.
کاربران اینستاگرام معمولاً با محتوای برندهای مورد علاقه خود لایک، کامنت و اشتراک گذاری می کنند. این تعامل می تواند به کسب و کارها کمک کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و وفاداری آنها را جلب کنند. یکی از بهترین راهکارهای افزایش نرخ تبدیل سایت اجرای کمپینهای ریتارگیتنگ است.
وب سایت منبع