موضوعی که در هم اکنون حاضر حیاتی اعتنا به بحران بیسابقه وارد شده بر صنعت گردشگری ناشی از همهگیری کرونا، جزو یکی از از بیاهمیتترین و غیرضروریترین برنامههای متولی گردشگری از نگاه کارشناسان این راستا به حساب می آید. مهدي نجفي فعال صنعت گردشگري به طراوت وزیر گردشگری نشستی حساس بعضا از فعالان گردشگری آنلاین داشتهاست و در توییتی ضمن تاکید بر بعضی کاستیها نوشت: «با یاری خودشان، به جهت حوزههای نو قانون مینویسیم و همه بر آن تحلیل میکنیم.» ضمن احترام به حیث وزیر، گمان من همین میباشد که رویه قانون نویسی به جهت حل هر معضل ریز و بزرگی، حاصل بقایای تفکر سابق قاضی بر ساختار وزارت گردشگری هست که به وزیر تازه به ارث رسیده می باشد و کماکان بدنه کارشناسی آن وزارتخانه عامل هر مساله و موضوعی را در کمبود قوانین جستوجو میکنند. وی افزود: هدف از برگزارى چنین نمایشگاه هایی، تقویت و توسعه صنعت گردشگرى و تاثیرگذارى آن در اقتصاد کلان مرزوبوم و ارتقا اشتغال در مرزو بوم است. چنین سفری، علاوه بر داشتن بعدها تفریحی، به طور منظور یا اجباری میتواند نتیجه ها متمایز را برای شخص و کل ذینفعانی که در همین مسافرت به نوعی به داستان ارتباط پیدا میکنند، به همراه داشته باشد. در تمام مورد ها بالا که در نوع فعالیتهای گردشگرانه قرار میگیرند، شاهد حضور کلمه و واژه «سفر» هستیم. در حقیقت، هدف ها متنوعی در پشت فعالیتهای گردشگرانه وجود دارند. گردشگری: مسافرت یک شخص از نقطهای در منزل خویش به نقطهای دیگر اصلی اهداف مختلف کاری، تجاری، تفریحی، زیارتی و… گردشگر: کسی که به گردشگری میپردازد و از منافع مسافرت خویش بهره می‌برد و به دیگران نیز بهره میرساند. در واقع، هر گونه فعالیتی که توأم اصلی جابجایی یک شخص از محل سکونت خویش و رهسپار شدن به مرزو بوم و شهری دیگر است در زمینه گردشگری قرار میگیرد. شورای جهانی مسافرت و گردشگری همکاری، هماهنگی و مشارکت به جهت آمادگی در برابر بحران را عامل ها اهمیت و موثر در رئیس معضل و بهبودی می داند و همین سه ادله حساس را در فی مابین هشت درسی که کرونا آموخته، گنجانده است. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا ترجمان، مدیر اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گرد‌همایی خبری اولیه کنفرانس نمایشگاه میان المللی گردشگری تندرست (بسکی) در تهران اظهار داشت: جایگاه جمهوری اسلامی کشور ایران در زمینه گردشگری تندرست از حیث پتانسیل مضاعف مطلوب است البته از نظر عملکرد نیاز به تامل و کار بیشتری دارد و در این راستا رقبای منطقهای و آسیایی کار را مبتنی بر برنامهریزی ظریف دنبال می نمایند و امیدواریم مقام مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران در گردشگری تندرست کسب شود. آرش نورآقایی کارشناس گردشگری در این باره به «دنیای اقتصاد» میگوید: آنچه به تیتر گردشگری در جمهوری اسلامی ایران میشناسیم اکثر وقت ها به زیرمجموعهای از تفریحات آبی که در دریا و گاه رودخانه یا این که تالاب انجام می‌شود محدود شده است. در اینجا بخش اعظم به تحلیل وب تارنما گردشگری 360.

ایندکسر