یک نکته دیگر که زمان طراحی رینگ پیستون در نظر گرفته می­شود فشار تماس اصلی جداره سیلندر است. این حلقه تنها به اندازهای روغن را روی جداره سیلندر باقی میگذارد که لایه فیلم روغن برای روغن کاری پیستون و رینگ تشکیل شود. شاتون هم یکی از قطعاتی هست که اگر روغن کاری نشود در اثر اصطکاک اساسی بقیه قطعات فرسوده میشود و از بازخورد آن صدای تق تق به گوش میرسد. معمولا بر روی دامنه پیستون بالا و زیر می رود شکاف ریزی نیز جهت نفوز روغن به باطن پیستون تعبیه می شود. وجود لقی نیز دربین سیلندر و پیستون بسیار حائز با است. رینگها حیاتی قرار گرفتن در اطراف پیستون فضای لقی در میان پیستون و سیلندر را در اختیار گرفتن و سوق‌دهی و محل قرار گرفتن پیستون را اساسی نگهداری مسافت معین شده از سیلندر تهیه میکنند. در همین طریق به جهت جلوگیری از انتقال حرارت سر پیستون (که در مجاورت احتراق سوخت است) به بدنه پیستون ، یک سر حرارتی شامل شیاری می باشد که در نزدیکی سر پیستون و به موازات شیارهای حلقه ایجاد میشود اهمیت همین عمل تا اندازهای راهی که حرارت را از سر پیستون به بدنه آن منتقل میسازد کاهش میکنند. زمانی راجع به اتومبیلهای دیزلی کلام میکنیم، اکثری از کشندههایی که در میهن دارا هستند تردد می نمایند و کار حمل و نقل را برعهده دارند، در ایران ساخت نشدهاند، ولی پیستونش امروز هنگامی رسیده به تعمیر و مکانیک باز میکند، تا قبل از این این پیستون باید از بیرون باز می شد و بر روی همین موتور تعمیری کارگزاشتن میشد، البته امروز خوشبختانه ما اشکال کامیونها، انواع بنز؛ بنز 10 تن، ولو، FH12، FH13، انواع پیستونهای اینها را ما به تنوع بالا؛ دست کم از همین 74 نوع پیستونی که ما تولید میکنیم، دستکم 50 درصدش انواع پیستون کامیونها و کشندهها هستند. لبه ظرف نمد بر روی بخش دوار به طور معمول سخت قرار می گیرد. در اين موقعیت كه ديواره يا مرحله جانبي رينگ به صورت شيبدار ساخته شده می باشد ، بايد لبه تيز رينگ به سمت پايين باشد تا هنگام بالا رفتن پيستون ، اين رينگ برروي لايه روغن موجود بر روی دیوارة سیلندر ليز خورده و از جارو كردن روغن هاي جداره سيلندر به سمت محفظه احتراق جلوگيري كند . و اهمیت اعمال فشار مطلوب بر بر روی محور از روغن ریزی دوری می کند. بر بر روی بخش اعظم پیستون موتور های بنزینی از سه عدد رینگ استفاده می شود. از مهمترین نصیب های پیستون ، سطح بالایی آن می باشد ، صورت تراز بالای پیستون بر طرز احتراق ادغام سوخت و هوا اثر می گذارد و اگر تراز بالایی پیستون به مهربانی طراحی شود اختلاط ترکیب سوخت و هوا خوب تر شده و سبب ایجاد اقتدار بهینه می شود. همچنین جای سیل های هیدرولیک برای دوری از نشتی در میان سیلندر و پیستون، بر روی پیستون تعبیه می شود و بوسیله گاید حلقه ها فیت می شوند و حلقه های سایشی به جهت حفظ از مرحله درونی سیلندر که پرداخت شده است، ساخته می شود. همینطور از خواص ارتجاعی برخوردار میباشند و تعداد حلقه ها در هر پیستون از سه تا هفت عدد متغیر است. می بایست به این نیز دقت داشت که در هر موتور و پیستون خودرو و بستگی به فعالیت کرد آن ها تعداد رینگ ها اندک یا این که مضاعف می شود که همین تعداد از سه تا هفت متغیر می باشد . اعضا وبسایت باید زمان ارسال دیدگاه از کلمه ها مطلوب استعمال کنند. به جهت تولید پیستونها ، به طور معمول از چدن خاکستری ، فولاد ریخته گری یا این که آلیاژهای آلومینیوم به کار گیری می شود. حلقه های دانسیته معمولا از چدن ساخته میگردند در برخی موتورهای دیزل و پر توان از رینگهایی استفاده می شود که از چدن نشکن ساخته شده اند. به جهت خودداری از زدن پیستون در اکثری از موتور ها از پیستون هایی به کار گیری می شود که گژن پین آن ها اندکی خارج از مرکز است.این خارج از مرکزی به طرف دامنه پیستون هست که منزله مرحله فشار گیر مهم (شکل ۱۰) عمل می کند. در شکل بالا فشار ناشی از احتراق منجر می شود که پیستون در هم اکنون حرکت به سمت بالا هنگامی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج شود.در نتیجه سر پایینی تراز فشار گیر با دارای جداره سیلندر تماس پیدا می کند.پس از آنکه پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت،صاف می شود.در همین هنگام سطح فشار گیر حیاتی به طور کامل با جداره سیلندر تماس پیدا می کند.این تماس نوعی فعالیت روبشی هست که زدن پیستون را به حد اقل می رساند.در نتیجه همین کار موتور آهسته خیس کار می نماید و تداوم پیستون ارتقا پیدا می کند.زدن پیستون غالبا تنها در موتور های کهنه ای تماشا می شود که جدار سیلندر های آنها ساییده شده و دامنه پیستون آنها ساییده و یا شکسته شده است. پیستون قطعه اصلی موتوراست که چهارعمل اهمیت موتوررافراهم میکند. به طور کلی از این قطعه در سیستم های متحرک شامل حرکات دوار (نوسانی) و رفت برگشتی بهره می گیرند. همین پیستون ها به ادله مکانیزم دو روزگار بودن تحت توشه های شدید حرارتی و مکانیکی قرار می گیرند و از آلیاژ های ویژه آلومینیومی ساخته می شوند . این پیستون ها غالبا در اتومبیل های مسابقه ای و ماشین هایی که فشار زیادی بر روی آن ها می باشد به کار گیری می شود پیستون تبریز در تهران . به لحاظ نمیرسد به کار گیری از طرحهای سابق در دنیای مدرن کنونی خیلی بهصرفه و معقول باشد، ولی شرکت آمریکایی Achates Power اهمیت نسخه بازطراحیشده از نوع مفهومی پیشرانه احتراقی این فعالیت را انجام میدهد. 12 کمپانی گروه قطعات اتومبیل عظام به این معنی که شرکت های: پیستون ایران، فرآوری و ساخت، پایاکلاچ، سازه پویش، استام صنعت، والاقطعه، پویان صنعت نهاد، صنایع طه، پایاذوب کاوه، تاراذوب، بنا سیم پویش و پایا اتومبیل نوین دارای بهره گیری از 6000 هزار نیروی انسانی خویش و حدود 26 هزار نیروی انسانی تامین کنندگانش، سالانه از خروج حدود 350 میلیون دلار ارز از مرز و بوم جلوی گیری می کنند. پیستون های سبک و مخصوص خودرو های سواری ، پیستون های چهار دوران اسم دارا هستند .

ایندکسر