جنجال پیرامون توئیتر ابراهیم رئیسی/ چگونه اکانت جعلی جایگاه جمهوری اسلامی را بالا برد!


توییتر ابراهیم رئیسی

رویداد 24 عجیب ترین اتفاق یا اتفاق ناگوار رسانه ای تیمو رئیسی در این هفته رخ داد که پس از یک سال و نیم فعالیت در توییتر، ابراهیم رئیسی ناگهان اعلام کرد که رئیس جمهور حساب توییتری ندارد!

ماجرا با این توییت شروع شد؛ محمدمهدی رحیمی، مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور پس از یک سال فعالیت مستمر، گفت: «رئیس‌جمهور حساب توئیتری ندارد و حساب‌هایی با نام یا عکس آیت‌الله رئیسی مرتبط نیست». حساب منسوب به ابراهیم رئیسی.

حساب توئیتری ابراهیم رئیسی از ساعت 14 روز 14 خرداد، یک روز پس از اعلام نتایج صلاحیت نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز به کار کرد. این اکانت هر چند روز یک بار توئیت هایی را در مورد موضوعات و موضوعات مختلف از جمله برجام، افزایش فروش نفت، مسائل سیاسی و غیرسیاسی کشور منتشر می کرد که در تمامی خبرگزاری ها و رسانه های رسمی مانند ایرنا، ایسنا، میزان، شفقنا منتشر می شد. ، تابناک و … .د منعکس شد.

خبر پیوستن ابراهیم رئیسی به توئیتر برای اولین بار توسط خبرگزاری ایسنا در 20 خرداد 1400 با عنوان پیوستن رئیسی به توییتر منتشر شد، اما دقیقاً دو روز بعد در 23 خرداد 1400 مهدی دوستی، سخنگوی … ستاد انتخابات رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: «صفحاتی که با نام رئیسی در توئیتر فعال هستند هیچ ربطی به وی ندارند» اما مهم این است که با وجود این تکذیب، همه رسانه های رسمی بارها منتشر کرده اند. مقالاتی با نقل قول از حساب توییتر ابراهیم رئیسی. . حتی سایت شخصی ابراهیم رئیسی به نقل از این توئیتر؛ یعنی این اکانت تایید شده است پس خیلی عجیب است که بگوییم مال باس نیست.

توییتر ابراهیم رئیسی

توییتر رایسا


بیشتر بخوانید: تیم رئیسی برای رئیس جمهور راهبرد قضایی را در پیش گرفته است


به گزارش رویداد۲۴، حقیقت این است که تکذیب اصالت توییتر رئیسی یکی از بزرگ ترین اشتباهات تیم رسانه ای ریاست جمهوری است. اگر سوال دو جنبه داشته باشد چه؟ یا اکانت متعلق به رئیس است یا نیست. اگر مال رئیس باشد، این سوال پیش می آید که چه اتفاقی افتاده که هیچکس این بار را ندارد؟ آیا چیزی پست شده که برای تیم خوب نباشد؟

مورد دوم این است که صفحه‌ای در توییتر به نام ابراهیم رئیسی وجود دارد که تقریباً همه وزرا و معاونان رئیس‌جمهور و حساب‌های رسمی «پد» و «هیئت دولت» آن را دنبال می‌کنند و به‌طوری که مطالب آن را بازنشر یا نقل می‌کنند. اما معلوم نیست متعلق به کیست! مورد دوم خطای بسیار بزرگتری است و علاوه بر رسانه های حکومتی باید از نیروهای امنیتی کشور نیز پرسید که چگونه ممکن است چنین اشتباهی رخ دهد اما هیچکس متوجه آن نمی شود. چطور شد که مواضع رسمی دولت ایران و رئیس جمهور کشور در توییتر جعلی منتشر شد و هیچ کس به این مشکل پاسخ نداد؟

حتما بخوانید:
چگونه یونیت هیدرولیک مناسب را انتخاب کنیم؟

در حالی که هر یک از ارکان دولت وظیفه خاصی را بر عهده دارند، اما در واقع مهمترین وظیفه تیم رسانه ای دولت این است که صداهای مختلفی را که قرار است از کابینه بیرون بیاید و در مورد تیم رسانه ای رئیس جمهور یکپارچه و هماهنگ کند. همین وظیفه برای رئیس جمهور انجام می شود. ; یعنی این تیم در تنها کاری که محول شده بود ناکارآمد بود.

در واقع این اولین اشتباه تیم رسانه ای ریاست جمهوری نیست و طی یک سال گذشته این تیم نتوانسته نقش خود را به عنوان «مدیر رسانه» ایفا کند. از جمله اینکه حتی در کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور نیز همین موضوع کاملاً شناخته شده بود. در صورتی که حتی نتوانست رئیس جمهور را برای سؤالات احتمالی در کنفرانس مطبوعاتی آماده کند. به عنوان مثال وقتی خبرنگاری از رئیس جمهور درباره «سرعت اینترنت» پرسید، رئیس جمهور پاسخ داد که «این مشکل ساختارهایی است که در دولت روحانی به آن توجه نشده است!». اما ارائه چنین پیامی از سوی رئیس جمهور مستلزم آمادگی است و این گونه نیست که رئیس جمهور در مقابل خبرنگاران بنشیند و ناگهان «پیام جدیدی» بدهد، بلکه قبل از آن مثلاً دبیر مطبوعاتی دولت، وزیر ارتباطات، خبرگزاری دولتی و غیره. پیام را ارسال می کند و سپس رئیس جمهور پیام را خاتمه می دهد. از این منظر تیم رسانه ای رئیس جمهور اساساً آن قدر نبود که ایشان به این ظرافت ها توجه کند یا اصلا متوجه آن ها شود.

رسول بابایی کارشناس ستاد انتخاباتی می گوید مشکل اینجاست که این تیم همچنان در فضای پیش از انتخابات فعالیت می کند و همچنان بر روی پیام های ساده آن دوران عمل می کند: «در مرحله بعد از انتخابات، کمپین با پیچیدگی هایی مواجه است که کار آن را پیچیده می کند زیرا با همه سختی های موجود باید بتواند پیام های ساده و قابل فهم را به جامعه برساند و با تمام مسئولیتی که بر عهده دارد حملات و فشارهای همه جانبه را دفع کند.

بابایی در تحلیل اصلی ترین نقطه ضعف تیم رسانه ای رئیس جمهور گفت: اگر این تیم ضعیف باشد و استراتژی مشخص و مشخصی نداشته باشد، تا زمانی که اتفاق بیفتد، به هر سمتی و بی هدف می رود و مهمتر از آن میلیاردها تومان می شود. بی فایده خواهد بود: «معلوم است که در این شرایط، هرچقدر هم که با رسانه ها به معنای متعارف کلمه کار کنید – یعنی اخبار خود را در تعداد بی شماری از خبرگزاری ها پوشش دهید، هزینه های گزافی را صرف گزارش و تبلیغات کنید. افراد بیشتری را جذب کنید و .. – باز هم قادر به اطلاع رسانی و جلب توجه و ارتباط مخاطب نخواهید بود.

حتما بخوانید:
"ساینا S " وارد بازار میشود- اخبار خودرو - اخبار اقتصادی تسنیم

ضعف این تیم به حدی بود که حتی اصولگرایان نیز نگران این وضعیت بودند. روزنامه همشهری در گزارشی از افزایش قیمت ها در دوره رئیسی نوشت: «سیستم اطلاعات اقتصادی دولت در ایران آنقدر ضعیف است که هنوز اکثر مردم نمی دانند که دولت برای ماکارون، آب نبات، شکلات، کیک، بیسکویت پول می دهد. ، و انواع نان صنعت و ساندویچ، یارانه می دهد… اگر ندانند که این بی حوصلگی ما و مهارت دشمن است، دولت در مقابل این پدیده که با چند لایه آمیخته شده است، چه باید بکند. جنگ روانی دشمنان؟ منافقین دستگاه پخش نان را طراحی و تولید می کنند، موزیک ویدیوهایی را منتشر می کنند که مقامات را با پاستا به سخره می گیرند و ما آنها را به اینجا می فرستیم. مطالب جداگانه ای برای سلیقه حزب اللهی و اصلاح طلبان تولید می کنند و ما با کمال میل آن را ارسال می کنیم.»

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با روزنامه آرمان درباره این ضعف گفت: من به تیم رسانه ای دولت و به طور کلی به سیستم اطلاع رسانی دولت ایرادات زیادی دارم و فکر می کنم اطلاع رسانی دولت است. سیستم سیستم ضعیفی است و اطلاعات کافی برای نوع اطلاعات وجود ندارد و از نظر روانی، لحظات حساس جامعه را درک نمی کنند، بنابراین می خواهند به خوبی و درستی اطلاع رسانی کنند تا اولاً اطلاعات به خوبی به اطلاع جامعه برود. مردم و ثانیاً جامعه می دانست که چه اطلاعاتی و چگونه به مردم منتقل کند تا باعث عصبانیت مردم نشود. این وظیفه اطلاع رسانی صحیح است.

ضعف تیم رسانه ای دولت از قبل مشهود بود و حالا در ماجرای توئیتر بیشتر مشهود است. به عبارت دیگر، نکته «بیانیه اخیر دولت در توییتر رئیسی» این است که حامیان و منتقدان رئیسی در یک سال گذشته بارها در توئیتر با یکدیگر تعامل و جر و بحث داشته اند، اما شما همه سر کار بودید! مهمتر از آن، بسیاری از مواضع جمهوری اسلامی، به ویژه در موضوع مذاکرات هسته ای، از طریق این حساب توییتری بیان شده است. با چنین توصیفی باید تعجب کرد که تیم رسانه ای رئیس جمهور در این مدت چه می کرد؟ چرا وقتی موضع ایران در مذاکرات، مسائل فرهنگی و امنیتی، فروش نفت و صدها موضوع دیگر از این حساب مطرح شد، هیچکس حرفی نزد؟ ظاهراً آنها همه اینها را به شوخی گرفته اند یا تیم رسانه ای دولت معنای پیام آنها را نمی دانند یا واقعاً پیامدهای نظرات خود را تحلیل نکرده اند. برای درک ماجرا بهتر است چند نمونه از توییت‌های اکانت رئیسی را دوباره بخوانید تا بهتر متوجه شوید این اکانتی که امروز هویتش فاش نشده است، سال گذشته چگونه سیاست می‌کرده است!

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesKamagrakameralı su tesisatçısıEvlilik Büyüsü