آیا سال سخت بهداشتی برای کودکانی که در حال تحصیل/حضور در مدرسه هستند و احتمال ابتلا به کرونا نگران کننده است؟


بازسازی مدارس

رویداد 24 مهر امسال پس از 2 سال با بازگشت دانش آموزان به مدرسه آغاز می شود. حدود 15 میلیون دانش آموز از کلاس های درس بازدید می کنند و رسما با آموزش مجازی و آنلاین خداحافظی می کنند. همه‌گیری کووید-19 در 2 سال تحصیلی گذشته منجر به بسته شدن درهای مدارس به روی دانش‌آموزان شده و کلاس‌های درس به صورت آنلاین و مجازی منتقل شده است. اکنون که دوباره به مدرسه می روند، شرایط متفاوتی نسبت به دوران قبل از کرونا دارند و به گفته کارشناسان کاهش تحرک، روابط اجتماعی، مشارکت و تصمیم گیری های گروهی یکی از آسیب های اجتماعی است که برای این افراد اتفاق افتاده است. دانش آموزان.

آنها تاکید می کنند که وزارت آموزش و پرورش سال سختی را از نظر سنجش سلامت جسمی و روانی دانش آموزان پیش رو دارد و لازم است غربالگری سلامت روان این دانش آموزان را در کنار توجه به مسائل آموزشی و آموزشی مد نظر قرار دهد تا از مداخله زودهنگام اطمینان حاصل شود. خدمات درمانی و پشتیبانی به موقع

تعاملات اجتماعی دانش آموزان مجازی شده

آسیب های روحی و روانی دانش آموزان در بازگشت به محیط آموزشی را باید از سه منظر بررسی کرد. سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به همشهری می گوید: در نگاه اول نوجوانی دوران حساسی است چرا که کودکان دوران بلوغ، هویت، دوست یابی و… را می گذرانند، اما برخی از آنها در این مقطع زمانی دارای جنبه آموزشی هستند. و محیط های اجتماعی از این امر دور بودند، آموزش و پرورش از طریق اعتماد، دسترسی به جامعه هدف و ارتباط مناسب بین والدین و مدرسه نسبت به سایر محیط های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کند و باید اقدامات ویژه ای در جهت ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان انجام شود. تعامل سه جانبه دانش‌آموز، والدین، مدرسه و خانواده و آموزش‌های مناسب برای هر یک از این 3 گروه که در زمینه‌های مراقبت اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی ارائه می‌شود، می‌تواند اضطراب را نسبت به مشکلاتی که کودکان با آن مواجه هستند کاهش دهد.

موسوی چلک، نوع دوم دانش آموزانی را که پس از 2.5 سال وارد مدارس می شوند، می خواند و ادامه می دهد: در این مدت ارتباط کودکان با فضای مجازی و اینترنت افزایش یافت و شاهد کاهش تحرک، روابط اجتماعی، مشارکت، تصمیم گیری های گروهی و… بودیم. ما آنها را داریم. به همین دلیل در سنینی که بچه ها در اوج هیجان هستند بیشتر آنها در فضای مجازی حضور دارند و حتی قرارهایشان مجازی شده است. این موضوع پیامی برای متولیان آموزش و پرورش دارد. این که آنها باید بیشتر بر بهبود سلامت روان اجتماعی دانش آموزان و مهارت های مراقبت از خود تمرکز کنند. در این راستا مکانیسم غربالگری باید در نظر گرفته شود تا با استفاده از امکانات موجود در مراکز مشاوره و سایر سازمان‌های مرتبط، کودکان در معرض این آسیب‌ها شناسایی و به موقع از حمایت و مداخله روان‌شناختی برخوردار شوند.

حتما بخوانید:
آلیس فرح ، مدیر ارتباطات کاخ سفید هفته ها قبل از پایان دولت ترامپ استعفا داد

به گفته این کارشناس حوزه روانشناسی، دیدگاه سوم، برنامه ریزی برای آینده دانش آموزان است: «به دلیل همه گیری کرونا و یادگیری خارج از برنامه، فرزندان ما از 10 سال پیش مجبور به استفاده از گوشی هوشمند شدند و باید برنامه های جدید تطبیق داده شود. به این شرایط، البته با نگاه به آینده از نظر تحصیلی. و آموزش باید اجرا شود.»

موسوی چلک نبود ساختار مددکاری اجتماعی در مدارس را مشکلی جدی در حوزه آموزش می داند و می گوید: در کشورهای پیشرفته، حوزه مددکاری اجتماعی یکی از محوری ترین شاخه های آموزش و پرورش برای تربیت نسلی سالم و کارآمد است. این ساختار باید در آموزش و پرورش ایران ایجاد شود که فراتر از وظایف وزارتخانه است و دولت باید برای تامین منابع مالی و نیروی انسانی در این زمینه اقدامات جدی انجام دهد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران غربالگری و پایش سلامت اجتماعی دانش آموزان را یکی از نیازهای سال تحصیلی جدید می داند و می گوید: امسال در حوزه سلامت روان دانش آموزان سال بسیار حساسی برای ماست و در این زمینه باید برنامه جدی تری نسبت به مداخله و برنامه ریزی داشته باشیم.» حول این محور باید انجام شود


بیشتر بخوانید: آموزش چقدر گران شده است؟/ بررسی هزینه های مدارس در سال تحصیلی جدید


آموزش چندوجهی، اولویت آموزش

بی شک تجربه یادگیری حضوری در 2 ماه پایانی سال تحصیلی گذشته شرایط مساعدتری را برای آغاز سال تحصیلی آینده ایجاد کرد چرا که در این مدت برخی فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس برگزار می شود. برای دانش آموزان.

مهدی کاظمی، سرپرست پروژه مهر سال تحصیلی 1402-1401 با تایید این مطلب به همشهری می گوید: برخی از دانش آموزان پس از شروع همه گیری کرونا، فضای مدرسه را احساس نکردند، به همین دلیل برنامه هایی برای معاونت آموزشی وجود دارد. صدراعظم برای آموزش آداب مدنی و سایر مسائل آموزشی حل شده است. رویکردی که وزارتخانه مد نظر دارد تمرکز بر مباحث آموزشی در درس است و معلمان علاوه بر بحث آموزشی به این حوزه نیز توجه جدی خواهند داشت. این امر در تمامی ادارات آموزش و پرورش استان ها اعلام شده است.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت جسمانی دانش آموزان یکی از اولویت های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خواهد بود، تاکید می کند: در این راستا مشکل چاقی و کم تحرکی دانش آموزان که در دوران کرونا تشدید شده است، یکی از اولویت های آموزش و پرورش است. از اولویت‌های معاونت تربیت بدنی رئیس‌جمهور است.»

کاظمی در خصوص اقداماتی که قرار است برای بررسی سلامت روان دانش آموزان انجام شود، می گوید: سلامت روان دانش آموزانی که وارد کلاس اول می شوند از همان ابتدا بررسی می شود اما طبق مصوبه ای که داریم باید بررسی شود. امسال. از پتانسیل دانشکده های مختلف در این زمینه استفاده کنید سلامت روان سایر دانشجویان را بررسی کنید. با توجه به برنامه ریزی ها و امکان آموزش حضوری، زمینه ایجاد آموزش های همه جانبه را داریم.’

حتما بخوانید:
فرمیک اسید - Formic Acid - مرجع مواد شیمیایی ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون دانش آموزان نیز می گوید: رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک برای دانش آموزان توصیه می شود اما واکسیناسیون اجباری نیست. در حال حاضر بیش از 80 درصد دانش آموزان بالای 12 سال 2 دوز واکسن دریافت کرده اند و دوز تقویت کننده نیز توصیه می شود. در گروه سنی تا 12 سال، طبق پروتکل وزارت بهداشت، تزریق دوز واکسن با رضایت خانواده توصیه می شود.

حضور بچه ها در مدارس نگران کننده نیست

بازگشایی مدارس و ایجاد کلاس های حضوری با توجه به ماهیت کنونی ویروس کرونا نگران کننده به نظر نمی رسد و دانش آموزان را تهدید نمی کند. دکتر حمید عمادی، یکی از اعضای کمیته عملی واکسن کووید 19 وزارت بهداشت به همشهری می‌گوید که چه اقداماتی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را در دانش‌آموزان در حین تحصیل کاهش دهد: «یکی از مهم‌ترین موارد نه تنها دانش‌آموزان، بلکه سایرین است. مردم باید هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند تا خطر ابتلا به عفونت کاهش یابد. به نظر نمی رسد که بحث استفاده اجباری از ماسک در کلاس های درس قابل اجرا باشد زیرا گران است و کودکان ممکن است کمتر به این موضوع توجه کنند. اما برخی توصیه ها از جمله بهداشت تنفسی و شستن دست ها می تواند به آنها کمک کند.

عمادی درباره شیوع کنونی بیماری عروق کرونر در گروه‌های سنی جوان توضیح می‌دهد: اگرچه این بیماری شدید نیست و منجر به مرگ نمی‌شود، اما بسیاری از بیماران به دلیل عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که در میان آنها کودکان نیز دیده می‌شوند. عفونتی که کشنده نیست و علائمی شبیه سرماخوردگی دارد، اما یکی از مشکلات آن تاخیر در بهبودی در برخی افراد است که گاهی تا 2 ماه طول می کشد. برخی علائم مانند ترشحات چرکی و خستگی ممکن است با آنها باقی بماند و باعث ناراحتی آنها شود، بنابراین رعایت پروتکل ها ممکن است باعث کاهش انتقال در این کودکان شود.

وی همچنین درباره لزوم واکسیناسیون به دانش آموزان می گوید: در سویه Omicron واکسن های موجود اثر محافظتی ندارند و بیماری واکسن را دور زده است. به همین دلیل، اگرچه هنوز تجویز واکسن برای افزایش سطح ایمنی توصیه می شود، اما هیچ اجباری برای تزریق واکسن در گروه های سنی جوان تر وجود ندارد. البته با شروع فصل پاییز اوج عفونت های تنفسی در کودکان و بزرگسالان را داریم اما دانش آموزان اهمیتی نمی دهند. افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای بیشترین نگرانی را دارند و کودکان سالم بدون شرایط پزشکی زمینه ای در معرض خطر نیستند. در صورت رعایت پروتکل های پزشکی برای کودکان، مشکل خاصی برای حضور در مدرسه وجود نخواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesKamagrakameralı su tesisatçısıEvlilik Büyüsü